Uusi työntekijä esittäytyy

26.08.2020

Nimeni on Kirsi Autio ja olen aloittanut työt Raahen koulutuskuntayhtymän hanketyöntekijänä Työtä, taitoa ja tukea -hankkeessa 24.8. Joku saattaa minut muistaakin Siikajoen kunnan hallinnoimasta Palvelupaja-hankkeesta, jossa olin töissä 2018-2019.

Työtä, taitoa ja tukea -hanke on minulle hyvin tuttu, sillä olen itse ollut mukana sen valmistelussa ja kirjoittamassa sitä Siikajoen kunnan kehityspäällikön sijaisena. Toisaalta minulla on aiempaa työkokemusta myös Raahen koulutuskuntayhtymästä yli kymmenen vuotta. Olen työskennellyt Raahessa Lybeckerillä opettajana, osastonjohtajana ja viimeksi rehtorina. Tunnen kuitenkin koko ammatillisen koulutuksen tarjonnan tällä seudulla aika hyvin.

Koulutukseltani olen kuvataiteilija ja myös ammatillinen opettaja, mutta opiskelen paraikaa hallintotiedettä. Olen itse elävä esimerkki jatkuvasta kouluttautumisesta. Olen opiskellut koko aikuisikäni melkein koko ajan jotakin uutta. Kaikki ei ole tähdännyt tutkintoon, eikä kaikki ole ollut kovinkaan suunniteltua, mutta kouluttautuminen on aina avannut uusia näkymiä eteenpäin. Sitä paitsi koulutuksista saa opin lisäksi uusia verkostoja.

Minun tehtäväni Työtä, taitoa ja tukea -hankkeessa on tiedottaa koulutusmahdollisuuksista ja erilaisista tavoista suorittaa opintoja sekä myös kertoa koulutuskuntayhtymän palveluista yrityksille ja elinkeinoelämälle. Minulta voi kysyä kaikesta kouluttautumiseen liittyvästä. Lisäksi minä toimin "työssäolon ohjaajana", joka on johdettu ammatillisen koulutuksen työssäoppimisen ohjaaja nimikkeestä. Minä autan hankalissa tilanteissa, joita työpaikoilla voi tulla vastaan. Lisäksi kartoitan hankkeeseen osallistuvien ammatillisia valmiuksia ja työskentelytaitoja ja ohjaan tarvittaessa sopivaan koulutukseen tai osaamisen tunnistamisen prosessiin. Olen mukana muiden hanketyöntekijöiden kanssa rekrytoimassa jäseniä osuuskuntaan ja toisaalta kertomassa myös sen palveluista yrityksille ja muille sidosryhmille.

Kirsi Autio


Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita